پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228591
بازديد از مراکز نظامي خط قرمز است/ هيچ مذاکره‌اي نمي‌کنيم
تاریخ انتشار : 1396/06/13 17:30:38
نمایش : 1149
عضو کميسيون امنيت ملي در رابطه با اظهارات آمريکايي‌ها مبني بر لزوم بازرسي از مراکز نظامي کشورمان گفت: در اين رابطه با هيچ کشوري مذاکره نخواهيم کرد و اين مسئله خط قرمز ماست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدجواد جمالي دبير کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در برنامه "رويداد" راديو گفتگو، با تاکيد بر اينکه منافع ملي کشور بر قواي مسلح استوار است، گفت: در رابطه با برجام، تنها مجاز بوديم در رابطه با مسائل هسته اي مذاکره کنيم و بحث تحريم ها نيز - در راستاي لغو يا تعليق - صرفا در رابطه با مسائل هسته اي بود.

وي با يادآوري اين مطلب که آژانس اعلام کرده بود پرونده پي ام دي بسته شده، ادامه داد: بسياري از فرماندهان نظامي آمريکا و صاحبنظران اين عرصه طي نامه اي به اوباما درج کردند که ايران هيچگونه تحرک نظامي هسته اي ندارد و اين مسئله اي کاملا مشخص و واضح است.

جمالي با تصريح بر اين نکته که نيکي هيلي در قواره اي نيست که چنين مباحثي را عليه ايران مطرح کند، گفت: به نظر مي رسد طرح اينگونه مباحث يکسري تحرک ايضايي در راستاي سياست هاي ترامپ در قبال مباحث جنجالي از جمله برجام است.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: ما هيچگونه توقع مثبتي نسبت به امريکا در قبال مسائل منطقه و ايران نداريم. آمانو نيز اعلام کرد که قصد هيچ بازديدي را ندارد و ساير کشورهاي ۱+۵ نيز اعلام کردند مدافع مفاد برجام هستند.

جمالي اين اظهارات را پيامي به امريکا دانست که اين کشور را منزوي نشان مي‌دهد و ادامه داد: ملاقات خانم هيلي و ترامپ برنامه‌ريزي شده بود تا مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار دهد و امروز مي‌خواهند ما را از مواهب مثبت برجام دور نگه دارند.

وي تاکيد کرد: ما براي نشان دادن حسن نيت خود، يکبار در سال هاي گذشته اجاره بازديد از پارچين را داديم و خوشبختانه هيچ مسئله اي وجود نداشت؛ بنابراين اينگونه مباحث براي اعمال فشار بر جمهوري اسلامي ايران اتفاق مي افتد و ما هم با اقتدار اعلام مي داريم که هيچ کشوري تاکنون نتوانسته با اعمال فشار از جمهوري اسلامي امتياز بگيرد.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html